dinsdag 4 juni 2013

Wat eten we vandaag?

Wat hebben we gegeten, de afgelopen 3dagen?!

  
Natuurlijk betekent het niet; als ik niks post, ook niets uitvoer. :) Ik surf me helemaal suf op internet, om te bedenken wat ik kan gaan maken.. En het belangrijkst; waar ik trek in heb! Hihi Nou uiteindelijk zijn het de afgelopen dagen geen internet recepten geworden. 

Vanwege het heerlijke weer zondag, kon ik het niet laten om een Vlaams frietje te halen in Amsterdam-west op de Fannius Scholtenstraat. Er was namelijk weer een Sunday Market in de Westerpark, maar waren net te laat om nog lekkere hapjes daar te kunnen benuttigen. En het is zeker een aanrader om daar een frietje te scoren! 

Gister kwam een vriendin eten, eigenlijk was het een idee om te gaan Bbq'en in het park. Uhm tja daar was het weer niet voor duss. Het werd dus op dag twee: Bakkeljauw met sperziebonen en rijst, kroepoek en kon het niet laten en sambal goreng! Ik had diepvries Bakkeljauw gekocht bij de toko. Dit is dus zoute vis, wat ik eerst 15minuten moest koken. Daarna even laten uitlekken en dan bakken maar. Eerst even een uitje met knoflook fruiten, en dan de Bakkeljauw erbij. Deze kun je dan uit elkaar trekken in kleine sliertjes. Als laatste voeg je lekker een fijn gesneden tomaatje erbij. Ik had het niet in huis, dus heb tomatenpuree gebruikt. Daarnaast heb ik lekker mijn sperzieboontjes gewokt met een uitje en ook tomatenpuree. Rijst in de rijstenkoker , ideaal moet ik zeggen! En ook dat kon ik niet laten, om lekker kroepoek te bakken. 

Okay, ik moet hierbij wel wat vertellen eigenlijk. Ik dacht dus dat ik Kabeljauw had gekocht, en had een heerlijk recept in me hoofd wat ik al eerder had gemaakt van Roysrecepten. Toen ik dus wou beginnen met koken; trof ik Bakkeljauw aan! Ik dacht; wat moet ik hier nou weer mee? Gelukkig was mijn vriendin al bij mij thuis die kwam eten. Zij is wel meer gericht op de Surinaamse keuken. Zodoende kwam ik op dit gerecht, waar zij mij dus mee heeft geholpen. :) Bedankt Kim! 

En dan komen we op vandaag. Na werk weer langs de winkel. Wat moet ik nou weer gaan maken op deze mooie dag?! Stiekem heb ik dus al dagen hutspot thuis liggen. Iedereen verklaart me voor gek met dit mooie weer. Ik heb er al zoveel dagen zin in, lekker spekjes! Maar Okay; ook ik dacht dat kunnen we vandaag echt niet gaan eten. Ik vond het tijd voor een Salada ala Ayam ala Irene. 

Ingrediënten :
- 1 rode uitje
- kip in blokjes
- touge
- gourget
- champignons
- komkommer
- mini tomaatjes
- cashewnootjes
- gemengde sla
- boemboe voor de kip, kan eigenlijk van alles zijn wat je lekker vind!

Deze combo schutte ik zo even uit mijn mouw. :) Eigenlijk wel een beetje standaard, ik weet het. Maar ik deel het toch even met jullie. Eigenlijk is het ook gewoon lekker met rijst of couscous. Maar daar had in vandaag gewoon even geen zin in! Ik had dus even een uitje gefruit, kip erbij, boemboe erbij, taugé en in stukjes gesneden gourget erbij en door fruiten maar... Oja en de champignons niet vergeten. Ondertussen de sla in een kom samen met de halve gesneden komkommer en roma tomaatjes en mengen met een beetje olijf olie. Gooi alles bij elkaar en je heb een heerlijke Salada Ala Irene! Eetsmakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten